Každý podnik musí mít své firemní sídlo. Musí tu být nějaký objekt mající adresu, na které lze dotyčnou firmu kontaktovat. Je to logické, protože by byla firma bez tohoto k nenalezení, a to by spolehlivě znemožnilo její fungování. Jenže co si mají počít lidé, kteří si zakládají nebo provozují svoji firmu, a tudíž potřebují i její sídlo, jenže si toto nemohou dovolit, protože jde o příliš nákladnou záležitost? Jak si mají nepostradatelné firemní sídlo sehnat ti, jim na něj scházejí ony obrovské peníze, které nemovitosti obvykle stojí?
Je to někdy i hodně těžko rozlousknutelný oříšek. Ale je to prostě něco, co se musí zvládnout. Bez toho by to nešlo. A co tedy takoví podnikatelé v mnoha případech dělají?
- Někdy spojí firemní sídlo se svou provozovnou. A proč by také ne? Prostě jsou k zastižení tam, kde se pracuje. Jenže to může někdy docela vadit. Ne každý provoz firmy je totiž natolik dobře vypadající, aby lákal zákazníky a firma na něj mohla být hrdá.
- Podnikatelé si mohou zřídit firemní sídlo i u sebe doma. Ale pak jim to může vadit v soukromém životě, když se k nim vtírají ti, kdo chtějí využít jejich podnik. To je na úkor soukromí.
- Nebo se dá zřídit firemní sídlo v nějakém objektu, který je v natolik žalostném stavu, že za něj jeho dosavadní majitel ani moc nechce a podnikatel si tak může dovolit si ho koupit.
A když není nic z toho vyhovující? Když to podnikatel nechce akceptovat? Pak se dá případně také sehnat virtuální sídlo Praha. Tedy je možnost obrátit se na toho, kdo virtuální sídlo poskytuje, a využívat jako své firemní sídlo adresu jeho dost reprezentativní nemovitosti. A protože se v takovém případě využívá jen adresa a pár dalších jednoduchých služeb, neplatí podnikatelé za takové virtuální sídlo vůbec moc. Objekt si nekupují, a tudíž s tím nejsou spojené velké výdaje. A díky takové úspoře podnikatelé na trhu spíše ekonomicky uspějí.