Koukáme za hranice

Ano, krásné výhledy máme právě mimo naši vlast. A nebudeme nyní brát v potaz ani Šumavu, ani Krkonoše. Budeme se dívat na Slovensko. A v této souvislosti vás jistě napadnou Beskydy. Ono, i odtamtud jsou hezké výhledy, ale my nepolezeme tak vysoko. I když tam, kam vás zavedu je cesta také do pěkného hrbu. Ale zase je tam božský klid. Není tu žádná turistický stezky a těchto místech se málo ví. A místní sem nechodí, protože k tomu nemají důvod. Tak si vezměte pořádné boty a jdeme na to. Šup, šup. Nasedněte na autobus například v Brumově a vystoupíte na zastávce Brumov-Bylnice, Vlárská. Pokud byste sem chtěli autem, není kde tu parkovat. Museli byste nechat toho svého plechového miláčka na vlakovém nádraží, tam je mini parkoviště.

krajinka v mlze

Takže po vystoupení z autobusu bohužel musíte kousek po hlavní asfaltové cestě. Ale nebojte se, je to jen pět set metrů. I přesto jednoznačně doporučuji reflexní vesty. Nejprve minete první odbočku vlevo. Je těsně před můstkem. Nevšímejte si jí, ale pokračujte ještě kousek dále. Uvidíte další odbočku vlevo a tou se dejte. Půjde lesní cestou a až uvidíte první chatku, budete na začátku místa zvaného Hluboče. Běžte pořád po stejné cestě směr ta chatka a narazíte na křižovatku. Vy se dáte tou cestou doprava. Nyní vás čeká stoupání, ale nespěchejte.

krásná krajina

Asi v polovině nebo ještě dále vás čeká první uchvacující výhled na vesničku Svatý Štěpán, a to se vám vryje do srdce. Už jsem toho něco nachodila, ale tohle je prostě unikát. Pokochejte se a běžte nahoru na kopec. To je cíl vaší cesty. Nečekejte tam ani občerstvení, ani stánky s něčím, neočekávejte vůbec nic mimo nádherný výhled na Slovenskou stranu a Malou Fatru. Plus Strážovské vrchy.

Tak to je pohled z našich Bílých Karpat do ciziny. Samozřejmě, že musíte mít hezké počasí, pokud by byla mlha, máte smolíka. Což vám nepřeji.